Willem Ouwerkerk, Uitgeverij Watervis

Koning, keizer, admiraal, googelen doen we allemaal

Maar hoe word jij als beheerder van jouw website als een van de eerste gevonden! Een googelaar kijkt meestal niet verder dan zijn pagina lang is… Daar kun je zelf een heleboel aan doen. Simpele dingen vaak die een wereld van verschil kunnen uitmaken.

Uit alles blijkt dat de schrijfster helemaal up to date is wat betreft de meest actuele ontwikkelingen in Web Usability. Ze loopt nog eens even helemaal met je door wat jij nou eigenlijk wil met je website en wat je uitgaande van de bezoeker moet vermijden of juist wel doen. Ook vanuit het gezichtspunt van de zoekmachine!

Dit boek gaat uit van Google en WordPress, maar ook als je geen gebruik maakt van WordPress voor je website zijn de talloze inzichten, tips en trucs van toepassing. Heel wat zaken waar je waarschijnlijk nog nooit bij had stilgestaan passeren de revue. Wist je bijv. dat je hoger scoort in de zoekresultaten van Google als je website “smartphone proof” is (ik bedenk het woord zelf maar even). Bedenk ook dat een privacy-garanderende zoekmachine als Startpage met dezelfde Google-technologie werkt.

Het hele scala van SEO (Search Engine Optimization of zoekmachineoptimalisatie), adverteren via Google, Google Webmaster Tools, Google Analytics (houdt kenmerken van bezoekers en de statistieken over hun gedrag op je website bij) tot de sociale media Facebook, Twitter en LinkedIn komt uitgebreid aan bod.

Het is bepaald geen gortdroog boek; alles wordt op een heldere, overzichtelijke maar ook aanstekelijke manier gebracht, waar nodig met illustraties; je hebt de neiging om direct de vele tips en adviezen van Ita in praktijk te gaan brengen. Met handige index.

Want keizer, koning, admiraal, op google gevonden worden willen we allemaal.

Bekijk de originele recensie op de website van Uitgeverij Watervis.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *